zoek informatie over ...

... of ...

zoeken naar plaats, gebied of bezienswaardigheid
Verkeerd gebruik van geosearch ...
Maak AUB een keuze uit de getoonde lijst en klik op de groene knop.
Veel gestelde vragen
link gekopieerd

Veelgestelde vragen

"over de hotels"


Hier vind je het antwoord op veel gestelde vragen over onze hotels.
 

waar vind ik de contactgegevens van het hotel?

Na reservering kun je alle gegevens van het hotel (inclusief telefoonnummer en e-mailadres) vinden in de e-mailbevestiging die wij je toesturen.

hoe vind ik de prijs van een specifiek hotel?

Zodra je je verblijfsdata hebt ingevoerd, zullen de prijzen duidelijk zichtbaar zijn naast de beschikbare kamertypes.

kan ik nog voor vannacht een kamer reserveren via jullie?

Ja, dat is mogelijk. Zorg ervoor dat je de juiste gegevens invoert, met name je creditcardnummer, want wij hebben mogelijk niet genoeg tijd om eventuele fouten, die je reservering in gevaar kunnen brengen, te corrigeren.

hoe vind ik hotels in de door mij gewenste periode?

Wij tonen automatisch alleen de hotels die beschikbaar zijn in de periode die je hebt geselecteerd.

kan ik zoeken naar hotels in een bepaalde prijsklasse?

Ja, maar alleen nadat je je bestemming en verblijfsdata hebt geselecteerd. Hierna zal er een lijst van beschikbare hotels worden getoond. Direct boven deze lijst is een keuzemenu te vinden met als titel ′Sorteren op′, waarmee je de zoekopdracht kunt sorteren op onder andere de prijs van het hotel. Wanneer u op ′prijs′ klikt, kun je de hotels op prijs sorteren, in combinatie met specifieke beschikbare kamertypes.
In luxe vakantiehuizen, zoals huizen met zwembad, sauna en luxe faciliteiten zal dit een hoger verbruik met zich meebrengen. Voor aankomst wordt het vakantiehuis gecontroleerd en worden de meterstanden genoteerd. Je kunt dit ook samen met de huiseigenaar doen. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten ter plaatse.

hoe zoek ik familiekamers?

Er bestaan 2 mogelijkheden om naar familiekamers te zoeken: • Bij het invoeren van je bestemming kun je het aantal volwassenen en kinderen opgeven waar je mee reist. Er worden alleen hotels getoond die aan je specifieke wensen voldoen. Nadat je gezocht hebt, zal er een lijst van hotels worden getoond. Aan de linkerkant van de pagina vind je een filter; je kunt hier onder ′Voorziening′ ′Familiekamers′ aanvinken. Nu wordt je zoekopdracht verfijnd tot hotels met familiekamers.

ik zoek een hotel met faciliteiten voor gehandicapten, hebben jullie die?

Ja, dat kan. Als je een bestemming invoert en de zoekopdracht verstuurt, zal er een lijst met beschikbare hotels worden getoond. Aan de linkerkant van de pagina zie je verschillende opties die je aan kunt vinken (zoekfilter), waaronder de optie ′′Kamers/voorzieningen voor mensen met een lichamelijke beperking′ (onder het kopje ′Voorziening′). Als je deze optie aanvinkt, worden de zoekresultaten beperkt tot hotels met faciliteiten voor mensen met een lichamelijke beperking.

 

Alles wat je weten moet over kamerinformatie:

is het mogelijk om extra bedden in de kamer te krijgen?

Informatie met betrekking tot kinderen en extra (kinder)bedden staat vermeld onder ′Hotelvoorwaarden′. Hou rekening met het volgende: - extra toeslagen voor kinderen, indien van toepassing, zijn niet bij de reserveringsprijs inbegrepen en - tijdens het online reserveringsproces kun je je verzoek voor een extra (kinder)bed vermelden in het veld voor vragen en opmerkingen.

wat wordt er bedoeld met kamers waar '1 of 2 bedden' achter staat?

Een tweepersoonskamer heeft een tweepersoonsbed en een tweepersoonskamer met 2 aparte bedden heeft 2 eenpersoonsbedden. Staat er ′1 of 2 bedden′ bij de omschrijving van de kamer, dan betekent dit dat beide kamertypes beschikbaar zijn. Je kunt tijdens het reserveren je voorkeur aangeven in het veld voor vragen en opmerkingen.

wat betekent het als er dingen staan als 'geen restitutie mogelijk' en 'gratis annuleren' bij een kamer?

Dit betekent dat de voorwaarden voor dat kamertype afwijken van de standaard voorwaarden van het hotel, meestal vanwege een speciaal laag tarief.

 

Wat je weten moet over de kamerprijzen

wat zit er bij de kamerprijs inbegrepen?

Direct onder het kamertype is een lijst te vinden waarin staat wat er wel en niet bij de kamerprijs is inbegrepen. Door op de kamernaam te klikken kun je de faciliteiten bekijken. Om te zien of het ontbijt of bijvoorbeeld belastingen inbegrepen zijn, kijk je bij ′Voorwaarden′. Deze informatie staat tevens vermeld in je bevestigingsmail

zijn de prijzen die jullie tonen per persoon of per kamer?

De getoonde prijzen gelden voor de kamer voor de totale duur van het verblijf, tenzij anders vermeld in de kameromschrijving.

zijn de belastingen bij de kamerprijs inbegrepen?

Dit hangt af van het hotel en van het geselecteerde kamertype, maar je kunt in de tekst onder de kamernaam zien wat er bij de prijs is inbegrepen. Belastingen verschillen van land tot land, dus het is altijd handig om dit te checken. Voor meer informatie over wat er bij de prijs is inbegrepen, kijk je bij ′Voorwaarden′. Deze informatie wordt tevens weergegeven in je bevestigingsmail.

zijn de kosten van de hond bij de prijs inbegrepen?

Soms wel en soms niet. We verzamelen zoveel mogelijk actuele prijzen voor honden maar niet ieder hotel is even goed in het doorgeven daarvan. Soms zijn honden gratis, dat staat dan duidelijk vermeld. Soms zijn er kosten die we al weten, dan tonen we die ook. En soms kunnen er kosten zijn maar dat weten we niet zeker. We vragen altijd voor iedereen bij elke reservering de kosten van de honden nog na. Die krijg je direct van het hotel per email toegestuurd.

zit er ontbijt bij?

Dit hangt af van het hotel en van het geselecteerde kamertype. Je kunt zien of het inbegrepen is door op de tekst te klikken net naast de kamernaam. Als het niet is inbegrepen, kijk je bij ′Voorwaarden′ om te zien of het beschikbaar is en (indien van toepassing) wat de kosten zijn. Deze informatie wordt tevens weergegeven in je bevestigingsmail.

moet ik nog reserveringskosten aan jullie betalen?

Nee, wij brengen geen reserveringskosten in rekening.

geven jullie kortingen met klantenpassen van luchtvaartmaatschappijen of hotelbonnen?

DogsIncluded biedt de beste beschikbare tarieven voor de door jou gekozen verblijfsperiode. Het is daarom niet mogelijk om nog andere kortingen op de getoonde prijzen te krijgen.

 

Alles wat je weten moet over credit cards

kan ik een reservering maken zonder credit card?

Bij de meeste hotels heb je een geldige creditcard nodig om je reservering te garanderen. We hebben echter ook een klein maar groeiend aantal hotels dat je reservering garandeert zonder creditcard. Je kunt die zien door de optie aan te vinken in je filters.
Je kunt ook een reservering maken met de creditcard van iemand anders, als diegene je hiervoor toestemming heeft gegeven. In dat geval vermeld je tijdens het reserveren in het veld ′vragen en opmerkingen′ de naam van de kaarthouder en dat je diens toestemming heeft om de creditcard te gebruiken.

er zijn al kosten in rekening gebracht op mijn credit card, is dat normaal?

DogsIncluded brengt nooit kosten in rekening op je creditcard. Controleer de betalingsvoorwaarden in je bevestigingsmail om er zeker van te zijn dat de kosten geen deel uitmaken van de reserveringsvoorwaarden van het hotel. Als je van mening bent dat er onjuiste kosten in rekening zijn gebracht, neem dan rechtstreeks contact op met het hotel. .

kan ik een bankpas gebruiken om te reserveren?

Hotels zullen over het algemeen geen bankpas accepteren om de reservering te garanderen. Er zijn echter uitzonderingen. Je kunt tijdens het reserveringsproces zien of dit mogelijk is.

wat betekent pre-autorisatie?

Pre-autorisatie is een vorm van kredietcontrole. Er wordt gecontroleerd of de creditcard geldig is en of er voldoende geld ′gereserveerd′ kan worden op je creditcard om een gedeelte of de gehele reserveringskosten te dekken.

kan ik een reservering maken met de credit card van iemand anders?

Ja, dat kan. Je moet daarvoor wel toestemming hebben van de kaarthouder. Je moet dit te vermelden in het veld ′vragen en opmerkingen′ bij het maken van de reservering. Het hotel kan om autorisatie van de kaarthouder vragen. Let op: in het geval van een ′no-show′ of late annulering kunnen er boetes op de creditcard in rekening worden gebracht.

waarom hebben jullie mijn credit card gegevens nodig?

DogsIncluded vereist creditcardgegevens om je reservering bij het hotel namens jullie te bevestigen. Wij brengen nooit kosten in rekening op je creditcard. Je creditcard kan gepreautoriseerd worden om er zeker van te zijn dat je creditcard geldig is en/of dat de limiet toereikend is. Na deze autorisatie staat dit bedrag weer volledig tot je beschikking. Het hotel brengt alleen kosten in rekening op je creditcard als je een kamer met vooruitbetaling geboekt hebt of als je niet aan de annuleringsvoorwaarden voldaan hebt.

welke credit cards kan ik gebruiken bij mijn reservering?

Bij een reservering via DogsIncluded accepteren alle hotels MasterCard en Visa. Sommige hotels accepteren ook andere creditcards, zoals American Express, om te reserveren. Onder de Hotelvoorwaarden of tijdens het reserveren kun je zien welke creditcards het hotel accepteert.

is het wel veilig om mijn creditcard nummer aan jullie door te geven?

DogsIncluded maakt voor je reservering gebruik van een beveiligde verbinding. Je persoonlijke gegevens en creditcardgegevens worden versleuteld. Onze beveiligde server maakt gebruik van ′Secure Socket Layer′-technologie, de standaard in de internetwereld. Wij hebben hiervoor een SSL-certificaat. Wij bewaren zelf op geen enkele wijze creditcard gegevens.

de credit card die ik heb gebruikt bij mijn reservering is niet meer geldig, wat moet ik doen?

Het beste is om rechtstreeks contact op te nemen met het hotel. De contactgegevens van het hotel zijn te vinden in de bevestigingsmail. Vanwege veiligheidsrisico′s moet je nooit je creditcardgegevens per e-mail versturen.

 

Alles wat je weten moet over betalingen

ik heb mijn credit card gegevens doorgegeven, wanneer wordt de betaling nu uitgevoerd?

DogsIncluded zal nooit kosten in rekening brengen op je creditcard. De betaling voor je verblijf wordt door het hotel verwerkt tijdens of na je verblijf, tenzij anders staat aangegeven onder ′Hotelvoorwaarden′, in de kamerbeschrijving onder ′Voorwaarden′ en in je reserveringsbevestiging.

moet ik nu nog een aanbetaling aan jullie of het hotel doen?

Aan ons hoeft je in ieder geval nooit een aanbetaling te doen.
En ook bij de meeste hotels hoef je geen vooruitbetaling te doen of borgsom te betalen. Als dit vereist is, is dit te vinden onder ′Hotelvoorwaarden′ op de pagina van het hotel op DogsIncluded en in je bevestigingsmail.

kan ik mijn verblijf ook al vooruit betalen?

Het hangt af van het hotel. Je moet dan na het voltooien van het reserveringsproces rechtstreeks contact opnemen met het hotel ter bevestiging en om de benodigde afspraken te maken. De contactgegevens van het hotel zijn te vinden in de bevestigingsmail.

kan ik in het hotel met een andere credit card betalen dan waarmee ik heb gereserveerd?

Het hotel zal in de meeste gevallen contante betaling of diverse creditcards accepteren. Controleer of de nieuwe creditcard of contante betaling door het hotel wordt geaccepteerd.

 

Alles wat je weten moet over het reserveringsproces

hoe kan ik een speciaal verzoek indienen? (zeezicht, begane grond, etc)

Tijdens het reserveringsproces kun je speciale wensen vermelden in het veld vragen en opmerkingen. Nadat je je reserveringsbevestiging hebt ontvangen is het verstandig rechtstreeks contact opnemen met het hotel om er zeker van te zijn dat je verzoek ingewilligd kan worden.

hoe kom ik erachter hoeveel slaapkamers er in iedere suite of appartement zijn?

Het aantal slaapkamers dient duidelijk vermeld te zijn in de kamerbeschrijving. Als de benodigde informatie daar niet te vinden of onduidelijk is, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Als je een reservering hebt gemaakt, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met het hotel via de contactgegevens die in je bevestigingsmail staan.

kunnen we ook als groep een aantal kamers reserveren?

Ja, maar houd er rekening mee dat het aantal beschikbare kamers voor groepen per hotel verschilt. Daarnaast gelden er mogelijk speciale voorwaarden voor groepsreserveringen. Je kunt deze informatie lezen onder Hotelvoorwaarden.

 

Alles wat je weten moet over hotelinformatie

ik kom later/eerder aan dan de vermelde tijd, kan ik  inchecken?

Dit is normaal gesproken geen probleem, aangezien u bij de meeste hotels na openingstijden kunt inchecken. Je moet dit wel bevestigen aan het hotel. Je kunt tijdens het reserveringsproces gebruikmaken van het veld vragen en opmerkingen om het hotel te informeren over je verwachte aankomsttijd. Zodra je je bevestiging ontvangen hebt, kun je rechtstreeks contact opnemen met het hotel door gebruik te maken van de verstrekte contactgegevens.

wat zijn de in - en uitchecktijden van het hotel?

De in- en uitchecktijden verschillen van hotel tot hotel. Je kunt ze vinden onder het kopje ′Hotelvoorwaarden′ onderaan de hotelpagina en ze worden tevens in je bevestigingsmail vermeld.

ik wil later uitchecken dan de vermelde tijd, kan dat?

Later uitchecken kan alleen geregeld worden met het hotel en het is meestal afhankelijk van beschikbaarheid van de kamers. Je kunt bij de receptie navragen wat de mogelijkheden zijn.

 

Alles wat je weten moet over annuleren

kan ik mijn reservering annuleren of wijzigen via DogsIncluded?

Ja, dat is heel eenvoudig. Je kunt je reservering annuleren of wijzigen via de link in je bevestigingsemail. Vergeet niet om eerst de annuleringsvoorwaarden van het hotel te lezen voordat je wijzigingen in je reservering doorvoert. Niet-restitueerbare kamers en andere speciale aanbiedingen hebben mogelijk andere annuleringsvoorwaarden. Kamerspecifieke annuleringsgegevens staan vermeld naast het kamertype in de kolom ′Voorwaarden′.

als ik wil annuleren, moet ik dan kosten betalen?

Annuleringsvoorwaarden variëren per kamer. Je kunt normaal gesproken tot 24 uur voor aankomst je reservering annuleren of wijzigen. Je kunt onder ′Hotelvoorwaarden′ de hotelvoorwaarden lezen en nagaan of er annuleringskosten in rekening zullen worden gebracht. Deze informatie is ook te vinden in je bevestigingsmail. Houd er rekening mee dat voor niet-restitueerbare kamers en andere ′speciale aanbiedingen′ andere annuleringsvoorwaarden gelden. De specifieke kamervoorwaarden staan vermeld onder ′Voorwaarden′ naast ′Kamertype′.

waar staan de annuleringsvoorwaarden van het hotel?

Kamerspecifieke annuleringsgegevens staan vermeld naast het kamertype in de sectie ′Voorwaarden′. Houd er rekening mee dat bij speciale aanbiedingen de voorwaarden met betrekking tot het annuleren of het betalen van een borgsom kunnen afwijken van de algemene voorwaarden, je moet beide dus zorgvuldig checken. De specifieke informatie, die van toepassing is op je reservering, staat ook vermeld in je bevestigingsmail.

kan ik een kamer waarbij staat 'geen restitutie mogelijk' toch annuleren?

Het is niet mogelijk de verblijfsdata voor ′Niet-restitueerbare′ reserveringen te wijzigen, vanwege hun speciale lage tarieven. Als je een reservering voor dit kamertype wilt annuleren, dan worden er mogelijk kosten in rekening gebracht, afhankelijk van de voorwaarden van het hotel.

Veel gestelde vragen
Loading...