Veelgestelde vragen
"over de website"
Hier vind je het antwoord op veel gestelde vragen over de website.
als ik mijn gegevens doorgeef, is dat dan veilig?
Ja, onze website is volledig beveiligd en alle persoonsgegevens zijn bij ons beschermd. Niet alleen heeft onze eigen website alle benodigde beveiligingscertificaten, ook de comminicatie met onze accommodatie-partners is volledig beveiligd (SSL).
In sommige gevallen kan het voor een hotelreservering nodig zijn dat er creditcard gegevens doorgegeven moeten worden. Dat kan bij ons ook volledig beveiligd worden gedaan.
Wij zien deze gegevens zelf niet en wij kunnen deze gegevens dus ook nooit opslaan. Ze worden direct automatisch gecodeerd doorgegeven voor je de hotelreservering. Als je dit toch griezelig vindt kun je je creditcard gegevens in de meeste gevallen ook direct (per fax of telefoon) zelf aan het hotel doorgeven.
Zaken doen via internet is een kwestie van vertrouwen. Een veilig gevoel voor onze klanten is voor DogsIncluded essentieel. We doen er daarom alles aan om dat vertrouwen ook te verdienen. We gaan daarom ook uiterst zorgvuldig om met persoonlijke gegevens.Bekijk ook onze privacy pagina om te zien hoe we jou optimale discreetheid kunnen beloven.
geven jullie mijn gegevens door aan derden?
Nee! Wij gebruiken je persoonlijke gegevens alleen voor je boekingen. Wij zullen nooit persoonsgegevens aan derden doorgeven. Bekijk ook onze privacy pagina om te zien hoe we jou optimale discreetheid kunnen beloven.
gebruiken jullie cookies?
Ja, wij gebruiken cookies om het gebruik van onze website voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Wij gebruiken uitsluitend cookies voor onze eigen sites. En dus niet om onze klanten te volgen in hun surfgedrag buiten onze eigen website of om hen te confronteren met bepaalde reclames!
Wanneer je deze site bekijkt, worden sommige gegevens op je computer opgeslagen in de vorm van een ′cookie′. Cookies worden gebruikt om je login te onthouden, om eerder ingevulde gegevens al vast voor je in te vullen. Om je favorieten voor te onthouden en om je boekingsgegevens te kunnen onthouden.
Er zijn twee soorten cookies: bij het eerste type cookie wordt een bestand langdurig opgeslagen op de computer. Hiermee wordt bepaald of er in het verleden contact is geweest tussen ons en je computer. Het tweede type wordt een ′sessiecookie′ genoemd. Dit type wordt tijdelijk opgeslagen in het computergeheugen tijdens je bezoek aan de website. Sessiecookies worden niet langdurig in de browser opgeslagen, maar worden verwijderd wanneer je de browser afsluit.
We raden je af om de cookies van onze website te blokkeren. Zoals gezegd werken onze cookies uitsluitend voor jullie - onze klanten. Als je onze cookies blokkeert kunnen we niet garanderen dat alle functies van onze website naar behoren functioneren. Bovendien kun je van een aantal faciliteiten geen gebruik maken. Maar als je het niet eens bent met het gebruik van cookies door DogsIncluded, kun je de browser zo instellen dat cookies niet worden geaccepteerd.
hoe werkt het zoekproces?
Stap 1: kies een accommodatietype (vakantiehuis, hotel, camping of kasteel). Nu verschijnt een selectiescherm. Uitleg over de keuzemogelijkheden staat in pop-ups die verschijnen als je op 'info' in het grijze balkje klikt.
Stap 2:
kies een land (zoek in het hele land of kies eventueel nog een regio of een stad).
Stap 3:
vul het aantal personen in (en het aantal honden maar dat kan ook later)
Stap 4:
kies eventueel nog uit een aantal voorkeuren (prijs, luxe) of geef extra wensen op (dit beperkt het aantal zoekresultaten)
Stap 5:
geef via het kalendertje een aankomst- en vertrekdatum op of klik (bij vakantiehuizen) aan ′ik wil alle huizen zien, ik check de beschikbaarheid later′. In het eerste geval worden alleen de huizen getoond die ook daadwerkelijk beschikbaar zijn in de door jou opgegeven periode. In het tweede geval zoek je eerst een huis en kijk je later wanneer dit huis vrij is.
Stap 6:
klik op: ′zoek mijn huis/hotel/kasteel′. Onze systemen gaan nu in diverse databases zoeken naar accommodaties die passen bij je wensen. Omdat we zoveel accommodaties hebben kan dit even duren (afhankelijk van je eigen internetverbindingssnelheid).
Nu verschijnt een resultatenscherm aan de hand van de door jou opgegeven criteria. Door op het fotootje te klikken kom je bij de uitgebreide beschrijving van de accommodatie. Als je een accommodatie wilt onthouden om te vergelijken of om een bepaald huis te laten zien aan je reisgenoten kun je klikken op 'onthoud dit huis'.
Stap 7:
alleen als je hebt gezocht zonder datum moet je de beschikbaarheid nog checken. Dit doe je door op de oranje knop 'beschikbaar?' te klikken. Hier geef je je gewenste periode op en dan gaan onze systemen de beschikbaarheid checken wanneer je klikt op de rode link ′controleer beschikbaarheid′. Vervolgens zie je de beschikbaarheid rond de periode die je hebt opgegeven. Mocht een huis niet beschikbaar zijn in jouw periode geven we je ook aan wanneer er misschien wel mogelijkheden zijn. Als je hier een andere periode kiest kun je de vakjes aanklikken en vervolgens op de oranje link 'boek alternatieve periode' klikken. Als alle vakjes rood zijn kun je nieuwe periode opgeven of een ander huis kiezen natuurlijk.
Let op: soms zijn er flinke kortingen mogelijk in een bepaalde periode. Het zou vervelend zijn als je dat niet weet. Daarom kun je bij huizen die een korting aanbieden kijken of er rond de door jou geselecteerde periode kortingen zijn. Klik dan op het rode woord 'hier' dan zie je direct de periode en je mogelijke besparing in een pop-up verschijnen.
de site is traag, hoe komt dat?
De site is zo gebouwd dat mensen met een telefoonaansluiting iedere pagina kunnen bekijken met maximaal 8 seconden wachttijd bij bijvoorbeeld de selectieschermen van de accommodatie. Als je een standaard ADSL aansluiting hebt verschijnt de pagina onmiddellijk of moet je maximaal 4 seconden wachten. Dat de wachttijd langer kan zijn houdt verband met de selecties die op diverse databases (reserveringsystemen) plaatsvinden op het moment dat je de site gebruikt. Als de wachttijden langer zijn dan hier is aangegeven kunnen er twee oorzaken zijn. Of er zijn veel bezoekers op de DogsIncluded site tegelijkertijd aan het zoeken. Of er ontstaat vertraging bij de externe reserveringssystemen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de internet verbinding trager is dan normaal door een oorzaak bij de provider. Jammergenoeg hebben we daar allemaal wel eens last van.
er werkt iets niet, wat kan ik doen?
Getver, vervelend! We hebben alle functionaliteiten van de website tot in den treuren getest maar ja, de techniek kan wel eens haperen. Als er iets niet werkt zouden we het erg waarderen als je dat aan ons zou willen doorgeven zodat we het zo snel mogelijk kunnen verhelpen. En je van de aard van je problemen op de hoogte kunnen brengen. Stuur ons in dat geval even een mailtje waarin je je probleem uitlegt. Dit kan naar: technicalsupport@dogsincluded.nl.
Als je problemen ondervindt tijdens het boekingsproces van een vakantiehuis kun je je reservering ook telefonisch aan ons doorgeven. Klik hiervoor op de 'problemen link' in het eerste boekingsscherm. Hier verschijnt dan een invulschermpje waar je je telefoonnummer kunt doorgeven zodat wij contact met je kunnen opnemen om je te helpen bij je reservering.
als ik iets doorstuur naar een ander, doen jullie dan iets met dat mailadres?
Nee, wij versturen alleen informatie naar mensen die hier zelf om hebben gevraagd. Als je dus informatie van onze website doorstuurt naar een ander ben jij de afzender. En hoef je dus niet bang te zijn dat wij ook andere informatie zouden doorsturen naar dit emailadres. Wij hebben zelf ook een grondige hekel aan spam en we distantiëren ons daarom van dergelijke ongevraagde mailpraktijken.
er staan mooie foto's op de site, kan ik die gebruiken?
Wij zijn contractueel gebonden aan het exclusieve gebruik van de foto′s op onze site. Wij mogen daarom geen toestemming aan derden geven om ze te gebruiken. Maar bedankt voor het compliment.
kan ik altijd online boeken?
Ja, in principe kun je altijd definitief boeken. Mits je geen extra wensen hebt die we natuurlijk eerst graag voor je uitzoeken. Dan krijg je van ons een optie op de accommodatie, totdat jij hebt aangegeven dat de reservering is zoals je het graag wilt. Uiteraard kun je bij ons wel altijd online reserveren.
ik wil mijn reservering wijzigen, doe doe ik dat
Wijzigingen zijn altijd mogelijk. Het hangt er wel vanaf wanneer je dat doet en waarom. Dat bepaalt ook of er kosten mee zijn gemoeid. Voorafgaand aan een reservering kun je bij de algemene voorwaarden kijken die tijdens het reserveringsproces op de site worden getoond. Na reservering krijg je de wijze waarop gewijzigd of geannuleerd kan worden nogmaals doorgegeven. Kijk voor annuleringen ook nog even bij de veelgestelde vragen onder het kopje ′annuleringen′.
kan ik ook telefonisch boeken?
Bij een vakantiehuis kunnen degenen die problemen hebben met het online boeken of tijdens het boekingsproces een storing ondervinden, een boeking ook telefonisch aan ons doorgeven. Je kunt hiervoor bij de informatie over een vakantiehuis op de link in de zwarte balk of in het boekingsscherm op de ′problemen link′ klikken. Dan verschijnt een invulschermpje waar je je telefoonummer kunt opgeven zodat wij contact met je kunnen opnemen. Een telefonische boeking behandelen wij op werkdagen tijdens kantooruren (09.00uur tot 18.00uur).
mijn zoekresultaten leveren te weinig op, wat kan ik doen?
We hebben een zeer uitgebreid aanbod aan vakantieaccommodaties door heel Europa. Om je te helpen zoeken kun je in het selectiescherm veel verschillende zoekcriteria opgeven. Zo kun je precies aangeven wat je wensen zijn.
Als de getoonde accommodatie op de zoekresultaten pagina toch niet helemaal is wat je zoekt adviseren we je de selectiecriteria aanpassen. Of, als je flexibel bent in je aankomst en vertrektijd, kun je de aankomst- en vertrekdatum veranderen als je die hebt opgegeven. Het kan zijn dat er in een andere periode andere accommodaties verschijnen omdat je dan uitgaat van beschikbaarheid. Een tip bij zoeken op datum bij vakantiehuizen: er zijn veel huiseigenaren die hun woning het liefst per week verhuren.
Als je een datum kiest die van zaterdag tot zaterdag loopt levert dit meer resultaten op dan aankomst en vertrek op een doordeweekse dag.
Als je hebt gekozen om alle accommodatie te bekijken zonder een datum op te geven verschijnt alle accommodatie en controleer je later de beschikbaarheid. Dit levert uiteraard de meeste resultaten op.