zoek informatie over ...

... of ...

zoeken naar plaats, gebied of bezienswaardigheid
Verkeerd gebruik van geosearch ...
Maak AUB een keuze uit de getoonde lijst en klik op de groene knop.
Veel gestelde vragen
link gekopieerd

Veelgestelde vragen

Hier vind je het antwoord op veel gestelde vragen.

Bekijk in het menu de diverse onderwerpen om de verschillende vragen te bekijken.

Zit jouw vraag er niet bij? Probeer het eens met het zoekschermpje boven aan de pagina. Nog steeds niet gevonden? Mail ons je vraag via vragen.

Hieronder vind je een paar algemene vragen:

welke reisvoorwaarden gelden er bij een boeking via jullie?

Omdat wij met verschillende partners werken, gelden er voor iedere accommodatietype andere voorwaarden. De boekingen van alle vakantiehuizen en hotels vallen onder de ANVR-voorwaarden. Onze partners hiervoor zijn bij de ANVR aangesloten. Tijdens het boeken van een vakantiehuis of camping worden de voorwaarden die hierbij gelden, getoond.
Tot slot kun je de Algemene Voorwaarden van DogsIncluded nalezen op de website (knop onderaan).

is boeken via internet wel veilig?

Ja, onze website is volledig beveiligd en alle persoonsgegevens zijn bij ons beschermd. Niet alleen heeft onze eigen website alle benodigde beveiligingscertificaten, ook de comminicatie met onze accommodatie-partners is volledig beveiligd (SSL). In sommige gevallen kan het voor een hotelreservering nodig zijn dat er creditcard gegevens doorgegeven moeten worden. Dat kan bij ons ook volledig beveiligd worden gedaan. Wij zien deze gegevens zelf niet en kunnen deze gegevens dus ook nooit opslaan. Ze worden direct doorgegeven bij de hotelreservering. Als je dit toch griezelig vindt kun je je creditcard gegevens in de meeste gevallen ook direct (per fax of telefoon) zelf aan het hotel doorgeven.

Zaken doen via internet is een kwestie van vertrouwen. Een veilig gevoel voor onze klanten is voor DogsIncluded essentieel. We doen er daarom alles aan om dat vertrouwen ook te verdienen. We gaan daarom ook uiterst zorgvuldig om met persoonlijke gegevens. We hebben dit uitgebreid beschreven onder de knop ′privacy′ in de onderste grijze balk op de website.

ik kom niet uit Nederland kan ik ook bij jullie boeken

Ja hoor, dit is geen enkel probleem. Je kunt het boekingsproces gewoon doorlopen en het land van herkomst invullen.

wat is het verschil tussen een boeking en een reserveringsaanvraag?

Bij een boeking geldt dat via onze reserveringssystemen wordt gekeken of de accommodatie beschikbaar is en wordt - na opgaaf van persoonlijke gegevens - een reservering gemaakt. Je krijgt van ons het reserveringsnummer en je klantnummer direct per e-mail toegestuurd. Daarna krijg je nog een bevestiging van de aanbieder van de accommodatie met verdere instructies omtrent betalingen, annuleringen, routebeschrijving e.d.
Bij een boekingsaanvraag wordt naar de accommodatie, waarvan de beschikbaarheidsinformatie niet in de reserveringssytemen is opgenomen, een aanvraag verstuurd om te checken of deze beschikbaar is. Je ontvangt van ons een email met je reserveringsgegevens en wij gaan direct de beschikbaarheid voor je checken. Het hangt van de aanbieder van de accommodatie af hoe lang dit duurt maar we streven ernaar dit binnen een werkdag te weten. Als de accommodatie daadwerkelijk beschikbaar is vragen we eerst je goedkeuring om de reservering definitief te maken. Als je extra wensen opgeeft die wij bij de accommodatie eigenaar moeten checken kan het twee dagen duren voordat wij antwoord krijgen.

kan ik speciale wensen kenbaar maken voor een accommodatie?

Ja, natuurlijk. Wanneer je een reservering maakt kun je speciale wensen kenbaar te maken in het boekingsformulier. Er is dan geen garantie dat hieraan voldaan kan worden maar dan zullen de mogelijkheden in ieder geval zo veel mogelijk in acht worden genomen. En wordt er in ieder geval moeite gedaan om je wensen in vervulling te laten gaan.

er gaat een gehandicapte mee, waar let ik op?

Op de website staat aangegeven, of de accommodatie geschikt is voor minder validen. We hebben ook een speciale pagina met een selectie huizen met faciliteiten voor gehandicapten. Je ziet die in het menu.

moet ik vooraf een aanbetaling doen als ik reserveer?

Dit komt sporadisch voor bij hotels, en dan vaak tijdens het hoogseizoen of tijdens beurzen en evenementen, om ervoor te zorgen dat het hotel geen schade lijdt in het geval dat de reservering wordt geannuleerd of dat niemand komt zonder te annuleren. Als dit het geval is wordt dat bekendgemaakt tijdens het boekingsproces.

Bij de vakantiehuizen is het inderdaad wel gebruikelijk om een aanbetaling te doen, overeenkomstig de ANVR-voorwaarden. In het algemeen geldt dat als je binnen 6 weken vertrekt, je de volledige reissom dient te betalen. Als je later gaat, vragen wij of onze partners een aanbetaling van doorgaans 30% van de reissom.

is toeristenbelasting bij de prijs inbegrepen?

De toeristenbelasting is bijna nooit inbegrepen bij de reissom. De hoogte is afhankelijk van het vakantieland en de accommodatie en bedraagt gemiddeld 1,50 euro per persoon per dag. Je betaalt dit ter plaatse.

kan ik mijn reisgenoten laten weten welke accommodaties ik op het oog heb?

Uiteraard. Als je een leuke bestemming gevonden hebt kun je die toevoegen aan je favorietenlijst. Hiermee kun je accomodaties doorsturen, op Facebook zetten of erover twitteren.

er wordt een wijziging voorgesteld, hoe zit dat?

Als je reservering definitief was en je toch een wijziging doorkrijgt dan heeft zich ergens in het proces een fout voorgedaan. Het komt sporadisch voor dat beheerders niet onmiddellijk doorgeven dat een accommodatie al bij hen geboekt is. Of er gebeurt iets met het huis. Lekkage, verwarmingsketel kapot, het kan gebeuren. Om er voor te zorgen dat je toch van je vakantie kunt genieten zoeken we meteen een alternatief voorje uit. Er wordt natuurlijk zoveel mogelijk rekening gehouden met je wensen maar het is uiteindelijk aan jou of je hiermee akkoord gaat.

ik wil mijn reservering wijzigen, doe doe ik dat

Wijzigingen zijn altijd mogelijk. Het hangt er wel vanaf wanneer je dat doet en waarom. Dat bepaalt ook of er kosten mee zijn gemoeid. Voorafgaand aan een reservering kun je bij de algemene voorwaarden kijken die tijdens het reserveringsproces op de site worden getoond. Na reservering krijg je de wijze waarop gewijzigd of geannuleerd kan worden nogmaals doorgegeven. Kijk voor annuleringen ook nog even bij de veelgestelde vragen onder het kopje ′annuleringen′.

mijn vakantie kan niet doorgaan, welke opties heb ik nog?

Als je een annuleringsverzekering hebt en je hebt een geldige reden, krijg je van je verzekering het geld terug.

Als je een hotelreservering hebt staan kun je vaak tot 72 of 48 uur van te voren nog wel annuleren. Maar kijk dit altijd voor de zekerheid goed na bij de gegevens van het hotel.

Als je een vakantiehuisboeking hebt, zou je je boeking ook op een ander tijdstip door kunnen laten gaan. Tot 60 dagen voor vertrek is zo'n wijziging nog mogelijk. Je moet dan 30 euro omboekingskosten betalen, maar dat is in de meeste gevallen veel minder dan de kosten van de boeking of van de aanbetaling.

Het is ook nog mogelijk dat er iemand anders gaat in jouw plaats. We hebben dan een schriftelijke verklaring nodig van degene die jouw boeking overneemt. Maar neem in dit geval even contact met ons op.

 

Klantbeoordeling "Uitstekend" (9.4/ 10)
100% beveelt DogsIncluded aan
10152 reviews op www.kiyoh.nl/dogsincluded/
Loading...